In een belangrijke wedstrijd voor MOVE Heren 1 om hun positie in de top 4 van de 3e divisie A te verstevigen, stonden ze vrijdagavond tegenover Madjoe, de hekkensluiter van de competitie. Ondanks de afwezigheid van Taran Jonk en Stijn Waal, die op skivakantie waren, toonde MOVE veerkracht door Diederick Hakkers succesvol in te zetten op de diagonaalpositie, een rol normaal vervuld door Stijn Waal.

De wedstrijd begon voortvarend voor MOVE. Met een sterke service en effectieve aanvallen wist het team de eerste set naar zich toe te trekken. Geholpen door de service werd het blok goed in stelling gebracht en konden de eigen aanvallers eenvoudig scoren.

Echter, vanaf de tweede set ondervond MOVE meer weerstand. Madjoe vond zijn vorm en liet zien waarom het team ondanks zijn positie op de ranglijst niet onderschat mag worden. Met enkele spelers van individuele klasse en een sterke verdediging dwong Madjoe MOVE om punten meerdere malen te “scoren” voordat ze daadwerkelijk op het scorebord verschenen. Dit zorgde voor een spannende derde set, waarin Madjoe met 29-27 de overwinning wist te claimen.

Ondanks deze tegenslag herpakte MOVE zich en slaagde erin de overige punten veilig te stellen, wat hen een belangrijke overwinning opleverde in de strijd om een plek in de nacompetitie. Met deze overwinning behoudt MOVE de vierde plaats in de competitie, met een comfortabele voorsprong van vijf punten op de nummer vijf en slechts vier punten achterstand op de nummer drie.

De focus verschuift nu naar de komende uitwedstrijd tegen de koploper in Veenendaal. Ondanks de uitdagende tegenstander, is MOVE vastberaden om ook daar te strijden voor de punten, met als doel hun positie te verstevigen en hun kansen op promotie naar de tweede divisie levend te houden. Het team van coach Eelko Kooy blijft optimistisch en is klaar om elke uitdaging aan te gaan.