In een spannende confrontatie stond MOVE Heren 1 afgelopen zaterdag tegenover Jonas Heren 1. Jonas stond voor aanvang eerste in de competitive dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Desondanks wist MOVE overtuigend te winnen met een uitslag van 3-1.

De openingsset liet zien dat MOVE moeite had om in hun spel te komen, wat resulteerde in een 16-25 verlies. Voor aanvang wisten wij al dat Micha door omstandigheden niet aanwezig kon zijn. Een paar uur voor de wedstrijd bleek ook Hugh de wedstrijd niet te halen door omstandigheden. Tot overmaat van ramp viel ook Michiel uit bij de warming up met een terugkerende rugblessure.

Gelukkig had MOVE nog twee troeven achter de hand. Diederick heeft in een ver verleden ook wel eens op de middenpositie gespeeld en wilde dat deze wedstrijd wel weer oppakken. Daarnaast was onder het publiek één van onze trouwste fans ook weer terug van verlof. Samen met de nieuwste aanwinst van 3 weken oud wisten de heren van MOVE het tij te draaien en met een hogere servedruk vanaf de tweede set overtuigend te winnen.

MOVE verhoogde de servicedruk aanzienlijk, wat een doorslaggevende factor bleek in het verloop van de wedstrijd. De middens Diederick en Christiaan wisten het blok goed te organiseren nadat de servedruk werd verhoogd. De buitens sloegen de ballen solide binnen en Jack had ’s ochtends even een flesje “Geluk” genomen. Hij wist op zijn respectabele leeftijd weer een fenomenaal niveau neer te zetten en ballen liggend op de grond vanaf de 8 meter lijn te scoren.

Dit alles resulteerde in overwinningen met 25-19, 25-13 en 25-15 in de resterende sets, waardoor de wedstrijd relatief eenvoudig in hun voordeel werd beslist.
Deze overwinning is een testament van de veerkracht en het aanpassingsvermogen van MOVE Heren 1. Ondanks de afwezigheid van sleutelspelers en een moeilijke start, toonden ze karakter en teamgeest. Het resultaat tegen een hoger geplaatst team onderstreept hun kwaliteiten en ambities in de competitie. Met deze overwinning verstevigt MOVE hun positie en zet een stap in de richting van de top van de ranglijst.